Etusivu / Nivala-Seura ry

Nivala-Seura ry

Nivala-Seura ry on vuonna 1936 perustettu kotiseutuyhdistys, joka tallentaa ja tuo esille nivalalaista aineellista ja aineetonta kulttuuriperintöä. Seura järjestää kotiseutua elävöittäviä tapahtumia, ylläpitää kotiseutuarkistoa, talonpoikaismuseo Katvalaa ja Wilkunan työhuonemuseoa ja on mukana Kyösti ja Kalervo Kallion museosäätiössä. Nivala-Seuran alaisuudessa toimii myös Nivalan paikallishistoriasta ammentavia harrasteryhmiä.

Nivala-Seura vastaa Nivalan oman kotiseutuviikon eli Kapinaviikon järjestelyistä yhdessä tapahtumien toteuttajien ja muiden yhteistyötahojen kanssa.

Kotiseutuyhdistys toteuttaa erilaisia kulttuuriperintöön, paikallisuuteen ja matkailuun liittyviä kehittämishankkeita myönnettyjen rahoitusten puitteissa. Seuralla on myös kustannustoimintaa. Nivalan Työpajasäätiön ja Nivala-Seuran yhteinen lähtituotemyymälä Nivala-Puoti palvelee kivijalkamyymälänä Tupalassa ja verkkokauppana osoitteessa www.nivalapuoti.fi

Tue toimintaamme ja tule mukaan liittymällä jäseneksi!

Ylintä päätäntävaltaa Nivala-Seurassa käyttävät jäsenet. He valitsevat vuosikokouksessaan hallituksen, johon kuuluvat:

Puheenjohtaja: Eero Isomaa
Varapuheenjohtaja: Sari Gummerus
Jäsenet: Liisa Haapala, Kaisa Pihlajaniemi, Jarmo Pylkkönen, Heikki Uusitalo, Pekka Vilkuna, Irja Visuri ja Jani Ahlholm.

Johtokunta valitsee vuosittain seuraavat toimikunnat:

Museo- ja perinnetoimikunta, Talkootoimikunta, Kapinaviikkotoimikunta sekä Ympäristötoimikunta.

Suomen kotiseutuyhdistykset tuo yhteen
Suomen kotiseutuliitto